Ρήνος Στεφανή: “Αυτός που αγαπά την τέχνη πρέπει να μιλά την γλώσσα της”

Τοπία με πολύ ζωηρά χρώματα παρουσιάζει σε μια από τις δύο ενότητες της τελευταίας του έκθεσης ο εικαστικός καλλιτέχνης Ρήνος Στεφανή, στέλνοντας μηνύματα αισιοδοξίας και χαράς. Ο Στεφανή παρουσιάζει τη δουλειά του στη Γκαλερί Blue Iris στην Πάφο υπό τον τίτλο “Δύο Τρόποι να Ζωγραφίσεις μια Ουτοπία” και τα τοπία είναι ένα θέμα που σπάνια παρουσιάζει ο καλλιτέχνης.

Ο Στεφανή, που εκπροσώπησε την Κύπρο στη Διεθνή Μπιενάλε Τέχνης του Πεκίνου το 2005, 2008 και 2010 και έχει λάβει μέρος σε πολλές διεθνείς εκθέσεις, δήλωσε, μιλώντας στο ΚΥΠΕ, πως η τέχνη είναι μια μορφή επικοινωνίας και ο ίδιος χαίρεται όταν αποκτά κάποιος το έργο του.

Ερωτηθείς για την επίδραση που είχαν τα ταξίδια στο έργο του, σημείωσε πως η παραμονή του στην Αγγλία και Ισπανία την περίοδο των σπουδών του τον βοήθησε να συνειδητοποιήσει τη διαφορά της βόρειας ευρωπαϊκής τέχνης με την μεσογειακή. Αυτό, όπως είπε, τον βοήθησε στη δουλειά του.

«Αυτός που αγαπά πραγματικά την τέχνη, πρέπει πρώτα να μάθει τις βασικές αρχές της, το λεξιλόγιο και τη φιλοσοφία της και μετά να αναζητήσει ένα δικό του ύφος και γραφή» ανέφερε.

Ο ίδιος άρχισε τη ζωγραφική από μικρή ηλικία, όταν ο δάσκαλος του ενθουσιάστηκε με τα σχέδια του, ενώ θυμάται το πρώτο του σχέδιο, ένα τοπίο της Τάλας, του χωριού του.

Όσον αφορά τον πολιτισμό στην Κύπρο, λέει ότι η πολιτεία ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε σοβαρά για την Τέχνη, προσθέτοντας ότι «μιλούμε συχνά για τον αρχαίο πολιτισμό και δεν κοιτάζουμε τον σύγχρονο πολιτισμό. Αυτό σημαίνει ότι ούτε τον αρχαίο πολιτισμό καταλαβαίνουμε».

Γι’ αυτό ο κόσμος είναι μακριά από την Τέχνη, λέει, όμως βλέπει πως υπάρχουν νέοι άνθρωποι που άρχισαν να ενδιαφέρονται για την τέχνη «κι αυτό είναι ελπιδοφόρο».

Ο Ρήνος Στεφανή υπήρξε μέλος της ομάδας που δούλεψε για τον φάκελο υποψηφιότητας της Πάφου για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2017. Όταν η Πάφος κέρδισε τον τίτλο της ΠΠΕ 2017 ο Στεφανή οργάνωσε την ομαδική Έκθεση On Target στη Δημοτική Πινακοθήκη Πάφου και συμμετείχε στο πρότζεκτ Eco Art. Εκείνη, είπε, η δυναμική στα πολιτιστικά που υπήρχε το 2017, έσβησε ξαφνικά στις 31 Δεκεμβρίου 2017.

Τα εγκαίνια της έκθεσης τέλεσε ο Ιστορικός Τέχνης / Ακαδημαϊκός και τέως Υφυπουργός Πολιτισμού, Δρ. Γιάννης Τουμαζής, ο οποίος εξήρωντας το έργο του Ρήνου Στεφανή, ανέφερε πως είναι δημιουργός με κεραίες και ορίζοντες ορθάνοικτους, με βαθιά κοινωνική και πολιτική συνείδηση» . Το έργο του, σημείωσε, αποπνέει τη βαθιά αγάπη του για τον άνθρωπο.

Τα τοπία αυτής της έκθεσης του Ρήνου, συνέχισε ο κ. Τουμαζής, “από τη μία παρουσιάζουν μια ειδυλλιακή σχεδόν εικόνα της φύσης, με ξεκάθαρα χρώματα, σχεδόν σαν εναέριους τρισδιάστατους χάρτες ενός ανέμελου νησιού. Φευ, τα πράγματα δεν είναι έτσι, τα φαινόμενα απατούν. Τα τοπία αυτά ενέχουν κινδύνους. Δεν είναι μια ουτοπία, είναι μάλλον μια αλληλουχία από ου-τοπία, από μη τοπία όπου μέσα στην πολύχρωμη φυσική διάταξη παρεισφρέει ο άνθρωπος».

Η Νίκη Λοϊζίδη, Ομότιμη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας λέει ότι δεν γίνεται να μιλήσεις για τα έργα του Ρήνου Στεφανή χωρίς να αναφερθείς στον «βαθύ, βίαιο και ταυτόχρονα λυρικό ερωτισμό που τα χαρακτηρίζει».

Η έκθεση του Ρήνου Στεφανή θα διαρκέσει μέχρι τέλη Μαρτίου.

 

 

Categories Art