Τα 8 καλύτερα γκράφιτι που άλλαξαν την εικόνα του κέντρου της Πάφου

Η τέχνη τους δεν εγκλωβίζεται σε μια έκθεση από καλλιτέχνες … αλλά χρησιμοποιούν τους δρόμους της πόλης ως καμβά της έκφρασης τους.  Πρόκειται για τους καλλιτέχνες του δρόμου (street Artists) οι οποίοι με τις ιδέες τους επεμβαίνουν στην πόλη αναδεικνύοντας την ομορφιά διαφόρων σημείων με νέα αισθητική άποψη.

Η τέχνη του δρόμου  εξαπλώνεται και εξελίσσεται με ραγδαίο ρυθμό σε πολλές χώρες του κόσμου. Μια τέχνη που πολλές φορές όχι μόνο ομορφαίνει μια γειτονιά, έναν γκρίζο τοίχο ή ένα παραμελημένο εγκαταλελειμμένο κτίριο αλλά ταυτόχρονα στέλνει τα δικά της κοινωνικά μηνύματα. Ο δυναμισμός, η αμεσότητα, η κριτική διάσταση και το καυστικό χιούμορ, ως στοιχεία που συγκροτούν τη φυσιογνωμία της, έχουν αναδείξει τη τέχνη του δρόμου σε ζωντανό, οργανικό κομμάτι του αστικού περιβάλλοντος.

Στην Πάφο , η Street Art , στο πλαίσιο του προγράμματος του οργανισμού της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης Πάφος 17,  εισέβαλε σε χώρους της πόλης και τους μετέτρεψε σε σημείο αναφοράς αναδιατάσσοντας τη χαρτογράφηση της καθημερινής ζωής . Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ , Street Art Square , που οργανώθηκε στην Πάφο, σε επιμέλεια και παραγωγή του καλλιτέχνη Γιάννη Σακέλλη , καλλιτέχνες του δρόμου από διάφορες χώρες του κόσμου όπως την Κύπρο , την Ελλάδα, την Ελβετία , την Ιαπωνία και την Ολλανδία συγκεντρώθηκαν για να δημιουργήσουν τα έργα τους σε τοίχους παλιών ή εγκαταλελειμμένων κτιρίων και χώρων στάθμευσης της πόλης. Στην εκδήλωση  συμμετείχαν οι καλλιτέχνες: Millo (Ιταλία), Bane (Ελβετία), Pest (Κύπρο), Usugrow (Ιαπωνία), TAXIS (Ελλάδα), Mattia Campo dall’ Orto (Ιταλία), Elmer Tuinstra (Ολλανδία), BillyGEE (Ελλάδα), LUNE82 (Ελλάδα), Alex Martinez (Ελλάδα), Batu Gundal(Κύπρος),  Bankrupt.CY (Κύπρος), Χάρης Χριστοφόρου  (Κύπρος), MEATS (Ελβετία).

Το Myjourney.world σας παρουσιάζει  μερικά από τα ωραιότερα γκράφιτι τα οποία κοσμούν τοίχους κτιρίων στο κέντρο της Πάφου .

READY Το εντυπωσιακό αυτό γκράφιτι κοσμεί κτίριο το οποίο βρίσκεται στην καρδιά του κέντρου της πόλης της Πάφου επί της οδού Πάφου Χρυσάνθου. Είναι έργο του Ιταλού Street Artist Millo που φέρει τον τίτλο ”READY”. Ο Millo , θέλει να στείλει το μήνυμα στον καθένα μας ότι θα πρέπει να αφήσουμε πίσω ό,τι βαραίνει την καρδιά μας . Να τολμήσουμε χωρίς φοβο αλλά με θάρρος να ξεφύγουμε από το λιμάνι της ρουτίνας , της ασφάλειας και της βεβαιότητας και να αναζητήσουμε νέους ορίζοντες . H ΖΩΗ θέλει ρίσκο!!!

WAVEFORM

Το έργο αυτό φιλοτεχνήθηκε απο τον Ελβετό καλλιτέχνη Bane και τον Κύπριο Pest . Βρίσκεται στην λεωφόρο Ευαγόρα Παλληκαρίδη σε κτίριο κοντά στην Τράπεζα Κύπρου. Η περιγραφή που δίνουν οι δυο καλλιτέχνες για τη συγκεκριμένη τοιχογραφία είναι πως “σε αυτό το μικρό νησί η ίδια η ζωή λάμπει με νερό και άμμο”. Με το έργο αυτό , προσθέτουν , μοιράζουν και συνδέουν τους δύο κόσμους , της γης και της θάλασσας.

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΓΑΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΥΓΜΑΛΙΩΝΑ 

 

Εμπνευσμένος από τον μύθο του Πυγμαλίωνα και της Γαλάτειας, ο Ελλαδίτης καλλιτέχνης FIKOS υπομνηματίζει  με το έργο του ότι η  Πάφος είναι η ίδια ένα έργο τέχνης. Η ιστορία αναφέρει πως ο μυθικός βασιλιάς της Κύπρου Πυγμαλίωνας  κάποτε ερωτεύθηκε ένα γυναικείο άγαλμα της Αφροδίτης από ελεφαντόδοντο. Ζήτησε , από τη θεά Αφροδίτη να του χαρίσει μια αληθινή γυναίκα όμοια με το άγαλμα. Μετά από λίγο, ο Πυγμαλίων είδε με έκπληξή του ότι το άγαλμα ήταν πια μια ζωντανή γυναίκα, η Γαλάτεια. Την παντρεύτηκε και από τον γάμο αυτό γεννήθηκε ο Πάφος , επώνυμος και ιδρυτής της Πάφου. Στον ιδρυτικό αυτό μύθο της ένωσης του Πυγμαλίωνα με τη Γαλάτεια επικέντρωθηκε και η τελετή έναρξης της Πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης Πάφος 17 που υπενθυμίζει οτι η Πάφος , καρπός της ερωτικής ένωσης του Πυγμαλίωνα και της Γαλάτειας , είνα τόπος γόνιμος και δημιουργικός. Ο FIKOS , είναι από τους ελαχιστους καλλιτέχνες οι οποίοι χρησιμοποιούν μια σύγχρονη βυζαντινή μέθοδο στη ζωγραφική τους.

REFORM

Η υπέροχη αυτή δημιουργία είναι των BANE & PEST . Βρίσκεται πάνω σε κτίριο επί της Νικοδήμου Μυλωνά και μπορεί κάποιος να το διακρίνει οδηγώντας απο την Κώστα Καρνάβαλου. Όπως αναφέρουν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες , το έργο είναι εμπνευσμένο από την ανάγκη αλλαγής και βελτίωσης των σχέσεων ανάμεσα στις δύο κοινότητες Ε/κ και Τ/κ τους οποίους αν και ενώνει ο ίδιος τόπος ωστόσο συγκρούονται λόγω πολιτικών διαφορών . Η τοιχογραφία παραπέμπει επίσης στο παιχνίδι  “Cat’s Cradle” το οποίο παίζεται με δύο παίχτες. Πρόκειται για ένα παιχνίδι , αναφέρουν , αρμονίας , αυτοσυγκέντρωσης , συντονισμού και δημιουργικότητας. Είναι περίπλοκο – αλλά τόσο απλό ταυτόχρονα. Στο τέλος, το μεσαίο έδαφος είναι η αλήθεια. Οι Bane & Pest , επιδιώκουν να στείλουν μήνυμα επανένωσης του νησιού .  Εαν οι δυο πλευρές δώσουν τα χέρια και συνεργαστούν θα τα καταφέρουν .

ΜΗΧΑΝΙΚΟ ΧΕΡΙ 

Το επιβλητικό μηχανικό χέρι που δείχνει τον ουρανό καθηλώνει τα βλέμματα όλων όσοι κάνουν τη βόλτα ή τα ψώνια τους στον πεζόδρομο της Αρχιεπισκόπου Μακαρίου. Βρίσκεται στον πρώην χώρο στάθμευσης απέναντι απο το ξενοδοχείο Κινύρας . Δημιουργήθηκε από ομάδα Ελλαδιτών και Κυπρίων καλλιτεχνών , Paparatsi , Billy Gee , Lune82 , Pest και Tayser .

SELFISH

Το εντυπωσιακό αυτό γκράφιτι έδωσε χρώμα στα γκρίζα κτίρια και την εως τότε μουντή και αδιάφορη γειτονιά  της οδού Κώστα Γεωργίου στο κέντρο της Πάφου. Φιλοτεχνήθηκε από τους καλλιτέχνες Αλεξ Μαρτίνεζ, Billy Gee και Lune82.

Η ΚΟΠΕΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ

Στον ίδιο χώρο και απέναντι από τον τοίχο που έχει φιλοτεχνηθεί το Selfish στην οδό Κώστα Γεωργίου βρίσκεται αυτό το αριστούργημα τέχνης. Ανήκει στον Ολλανδό καλλιτέχνη Elmer Tuinstra ο οποίος χρησιμοποιεί άλλες τεχνικές και μορφές τέχνης, όπως η φωτογραφία. Εμπνέεται δηλαδή από φωτογραφίες στις οποίες δίνει τεράστιο σχήμα και μέγεθος .

(BUT) LEFT HAND KNOWS 

Ο Ιταλός καλλιτέχνης Mattia Campo Dall’Orto έχει  εμπνευστεί  από την αρχαία ιστορία της Κύπρου, την αρχαία  γλυπτική και τα ψηφιδωτά . Το σώμα το οποίο απεικονίζεται στην τοιχογραφία είναι σαν ένα σπασμένο άγαλμα το οποίο “διαβάζει” τις γραμμές του αριστερού χεριού. Όπως ανέφερε στο myjourney.world  ο ίδιος ο καλλιτέχνης με τον οποίον επικοινωνήσαμε το άγαλμα αντιμετωπίζει τις επιθυμίες, το πεπρωμένο, τους φόβους, τον πόνο και  την αγάπη,  κάτι που θυμίζει , όπως είπε , την ιστορία του νησιού. Στην πραγματικότητα ο διαχωρισμός  αριστερά – δεξιά υπενθυμίζει επίσης την κατοχή και διαίρεση της Κύπρου από τους Τούρκους .  Και οι δύο πλευρές , τονιζει , Ε/κ και Τ/κ είναι μέρος του ίδιου τόπου , όπως το αριστερό χέρι είναι μέρος του ίδιου σώματος με το δεξί χέρι . Σε ότι αφορά την ονομασία του έργου ο Mattia Campo Dall’ Orto αναφέρθηκε στην παραδοσιακή ρήση “ό, τι κάνει το δεξί χέρι δεν το γνωρίζει το αριστερό” …. θέλοντας να εκφράσει το χάος και την έλλειψη ισορροπίας . (Όμως) το αριστερό χέρι ξέρει διότι  όπως τόνισε καταλήγοντας υπάρχει έντονη ανάγκη ευαισθησίας , αγάπης και ενσυναίσθησης προκειμένου  οι δυο πλευρές  να παρατηρούν και να κατανοούν η μία την άλλη!!!